Skip past introduction.

WolfBlog

Reflections from a Swede in Norway.

Here you will find my small graffiti board where I write about things I come to think about.

In my blog, I write about the general unfairness of life, about spam mail, vintage computers, board games, Norwegians, current and not-so-current affairs, technology and whatever else occurs to me — in other words, a glorious mess. All opinion expressed here are of course my own, and all similarities with any living people is of course intentional.

These pages are using automatic language selection, if you prefer to read in Swedish, please use this page instead. See the help for info on how to make your web browser select the correct language automatically. A monthly overview is also available.

All text and pictures © copyright Peter Krefting, unless otherwise noted. More about the author.

Happy again

Published: Tuesday 2009-01-13.

It is always nice when people appreciate things you have done:

From: NN
To: peter@softwolves.pp.se
Date: Fri, 9 Jan 2009 23:40:23 +0100
Subject: Thanks for Space Mining Colony

[Translated from Swedish]

Hi!

Just thought I should say thank you for a nice half hour with Space Mining Colony that I haven’t played since I programmed it on my Spectrum around 85 or so.

Regards /NN

I wrote the web version once in 1999, and have more or less not touched it since. I had some plans on popping up some graphics and add to the game, but added a dry comment that at the rate I've been working on this now, it’ll probably be in 2010 or something… So I still have a year to go…

Categories: Internet, life, software. Share: Facebook, Google+, email

Comments

The article is older than a fortnight and has been closed for new comments.

Disclaimer: The comments are copyrighted by their respective authors. The web site owner takes no responsibility for the contents of the comments. Improper comments will be deleted.

  • Datum: 2009-01-14 12.33.49 CET
  • Namn: Storebror
  • Sänt från: 62.109.58.**

Det finns sålunda fler än jag som hyser nostalgiska minnen till det spelet.

  • Datum: 2009-01-14 13.19.17 CET
  • Namn: Storebror
  • Sänt från: 62.109.58.**

När du alde upp spelet -för himskans många år sedan-har jag för mig att jag kommenterade det faktumet att du gjort om möjligheten att få folk nöjda och därmed befolkningstillväxt. I det gamla programmet var det enkelt. gick man över $ 120 eller $ 121 så var man garanterad befolkningstillväxt. Vad jag måste fråga dig om är dock följande, hur räknas poängen ut?

  • Datum: 2009-01-15 06.36.18 CET
  • Namn: Peter Krefting
  • Sänt från: *****.215.142.63.getinternet.no

Det är ungefär lika enkelt nu, jag har bara varierat baspriset på matrationerna något. Men om maten kostar 100, så blir de fortfarande glada om man betalar 120...

Poängen har jag aldrig riktigt fått att fungera ordentligt. Den räknas ut med den här formeln:

score = ((comfort > 20 ? comfort / 20.0 : (comfort < 10 ? .5 : 1.0)) * (money > 10000 ? (money < 100000 ? money * 4.0 / 90000.0 - 4.0 / 9.0 : 5.0) : 1.0) * (people > 100 ? (people - 50) / 50.0 : 1.0) * (mines + 5) * (ore > 1000 ? ((ore < 5000) ? -.0002 * ore + 1.2 : .2) : 1.0));

Jag borde ta och göra källkoden tillgänglig för de som är intresserade.

  • Datum: 2009-01-15 19.50.30 CET
  • Namn: Anders Carlsson
  • Sänt från: ******************.business.telia.com

Jösses vilken formel! :-O

Apropå att programmera gamla datorer så håller jag ju också på med sådant. Ofta är min ork slut på kvällar och helger så det blir inget sådant. På sistone har jag dock märkt att i takt med att jag på arbetet utfört allt mer rutinjobb som inte tär på min skapande sida, får jag mer motivation till "kreativ programmering" på kvällen, om det så bara är 20 minuter. Jag har förstås flera påbörjade projekt som är olika mycket färdiga, bl.a. ett spel från 1998-99 i samarbete med Hr. Krefting, men det som just nu ligger mig närmast hjärtat blir nog ett fotbollsspel som påbörjades för 1,5 - 2 år sedan.

  • Datum: 2009-01-16 21.06.07 CET
  • Namn: storebror
  • Sänt från: 62.109.58.**

Kan du vara snäll och förklara den där formeln? Och hur i h-e kom du fram till den?

  • Datum: 2009-01-17 20.10.54 CET
  • Namn: Peter Krefting
  • Sänt från: *****.215.142.63.getinternet.no

Jag hittade på den alldeles själv, men den är inte helt bra. Det är C-kod. "*" är multiplikation "a ? b : c" betyder "om a är noll, använd c, om a inte är noll, använd b". Namnen är variablerna i spelet.

| | Latest postings | This month | All months and categories

This page is best read on the Internet.

peter@softwolves.pp.se